De vlucht en de eerste 2 dagen - Reisverslag uit Old Forge, Verenigde Staten van Maarten Hennepe - WaarBenJij.nu De vlucht en de eerste 2 dagen - Reisverslag uit Old Forge, Verenigde Staten van Maarten Hennepe - WaarBenJij.nu

De vlucht en de eerste 2 dagen

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

24 Juni 2014 | Verenigde Staten, Old Forge

Hee Allemaal,

Ik had beloofd foto's te maken en ze achter te laten, dus ik dacht, laat ik er ook maar een verhaal bij schrijven van wat ik doe. Dus laten we maar beginnen.

De Reis

Laten we beginnen bij het vertrek van huis. Op 21 juni moest ik om 4:30 vertrekken na ongeveer 3 uur slaap. Ik pakte mijn backpack en we vertrokken met de auto naar Schiphol. samen mijn mijn zus, haar vriendje, mijn broer en mijn moeder.

Op Schiphol aangekomen heb ik meteen ingecheckt, en na nog 40 minuten afscheid te hebben genomen van mijn afscheidscommissie ben ik door de douane heen gegaan, en richting mijn vliegtuig voor mijn 2de deel van de reis. Polen(ik heb geen idee waarom eerst Polen, ik denk dat het goedkoper was. Ik heb de vlucht niet geregeld).

Ik moest nog een half uur wachten, maar dat ging wel. Het vliegtuig was erg klein, 4 stoelen naast elkaar. maar gelukkig duurde de vlucht niet lang. na 2 uur vliegen, waarvan ik de helft heb geslapen was ik al in Polen. Daar ging ik het vliegtuig uit en meteen door naar mijn volgende vliegtuig.

Daar begon het wachten opnieuw. na 2 en een half uur begonnen ze eindelijk met boarden, en om 12:45 zat ik op het vliegtuig. Vergeleken met mijn eerste vliegtuig was hij er luxe. iedereen had een eigen scherm waar je films, tv-programma's , spelletjes en muziek op kon afspelen. ook waren er meer stoelen, in plaats van 4 naast elkaar waren het dit keer 8 stoelen.

Maar goed. om 13:00 vertrok het vliegtuig, en begon de 9 en een half uur durende vlucht! 3 films, 2 maaltijden en verschillende korte momenten van slapen waren we er eindelijk! John f Kennedy Airport, New York. Denk je eindelijk van het vliegtuig te mogen, blijkt dat er nog een ander vliegtuig bij jouw Gate staat. Dus nog een uur wachten op het vliegveld waar je vanaf wilt!

Uiteindelijk uit het vliegtuig zou je denken dat het allemaal lekker snel zou gaan, maar nee hoor. Nog meer wachten. Eerst moesten ze mijn visa controleren, maar voor mij waren nog zo'n 200 mensen. Na nog eens 45 minuten te hebben gepakt had ik geluk. Mijn tas lag al bij de Bagage Claim. Dus ik kon eindelijk Amerika in! Of nee. Toch Niet. Eerst moesten ze nog controleren of ze het goed hadden gecontroleerd:S

Maar toen was ik eindelijk buiten het vliegveld. Dus snel een kaartje kopen voor de bus, en nog 40 minuten wachten op de bus. Ondertussen ontmoette ik een andere jongen, Mark, van CCUSA die de zelfde kant op moest. Hij bleek ook uit Nederland te komen, en bleek ook op de zelfde vlucht te hebben gezeten, zowel het eerste vliegtuig als het 2de.Maar toen de bus er was, ongeveer 19:00 uur lokale tijd(01:00 Nederlandse tijd), kon ik instappen. Grappig ding, de bussen stoppen gewoon midden in de straat om bagage in te laden!

Na nog een uur of 2 in de bus te hebben gezeten, hebben Mark en ik eerst een hotdog gehaald, en daarna zijn we naar het hostel gegaan. Toen we daar aan kwamen was het 21:30.(03:30). Dus snel onze sleutels opgehaald, spullen gepakt en gaan slapen na een 22 uur durende reis.

De volgende dag

De volgende dag( 06:00 sochtens(12:00 NL) had ik afgesproken met 3 andere collega's die naar het zelfde camp gingen. Ik heb afscheid genomen van Mark, en ben met Monika, Sarah en Ben verder gegaan naar het camp. op naar de treinreis van 4 en een half uur. (NEE, niet nog meer reizen):

Uiteindelijk in Utica aangekomen bleken er nog 6 Counslers in de zelfde coupe te zitten. dus met z'n 10en zijn we op zoek gegaan naar Dave. Ons contactpersoon en de directeur van AKC(Adirondack Woodcraft Camps).Hij heeft ons getrakteerd op een broodje bij de subway, en toen gingen we het laatste deel van de reis maken. 1 uur met de auto naar het camp.

Op het camp aangekomen kregen we onze kamer aangewezen, daar slapen we nu met z'n 6en. Verder hadden we de hele dag om een beetje bij te komen van de jetlag waarin we ook een rondleiding kregen. S'avonds kregen we avondeten, maar het niet zoals in thuis, maar heel uitgebreid. Met een saladetafel en alles.

S'avonds hebben we nog een kampvuur gemaakt, en ben om 22:30(04:30) naar bed gegaan. Ik moest toch nog een beetje wennen aan de jetlag:P

Dag 2

nadat ik de volgende ochtend opstond uit mijn bed die erg ver doorzakt(lig op mijn matras alsof het een strakgetrokken hangmat is), zijn we gaan ontbijten met bugels(bolletjes) met smeerkaas en bacon, en wederom de saladetafel.

Daarna gingen we 2 uur bezig met het schoonmaken van het camp. vervolgens deden we verschillende kennismakingsspellen. Daarna hadden we een poosje vrij tot we de lunch hadden(net zo uitgebreid als altijd).

Na de lunch begonnen we met het echte programma. Eerst kregen we een aantal spellen en te spelen natuurlijk,dit waren samenwerkingsspellen zoals: ga met je hele groep van 20 man op een platvorm van 1 kubieke meter staan!!of klim met je hele groep over een touw heen zonder hem aan te raken. Daarna zijn we gaan klimmen om te kijken hoe goed iedereen is.

Als laatst hebben we nog boogschieten, en a-fields gedaan. Wat eigenlijk gewoon betekend: spelletjes spelen. Nadat we dat alles hadden gedaan was het al weer 6 uur en dus tijd om te eten!

Na het eten hadden we nog wat theorie over wat we moeten doen wanneer de kinderen komen, en kregen we nog 4 scenario . Dat is eigenlijk gewoon een verhaaltje wat er kan gebeuren op het kamp met de kinderen. Daar verzinnen wij dan een toneelstukje op met: what to do, en What not to do. Daarna zijn we nog wat gaan drinken. En toen was het weer tijd om naar bed te gaan.


  • 26 Juni 2014 - 12:46

    Lidy:

    Maarten al een leuk verslag, maar wat een lange reis.
    gelukkig ben je er nu .en kan het kinderkamp beginnen. Heel veel plezier daar en geniet!
    maak er een onvergetelijke reis van.
    groeten Gerard en lidy ,Bart ,Mark en Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Old Forge

Maarten

Actief sinds 14 Juni 2014
Verslag gelezen: 1634
Totaal aantal bezoekers 3934

Voorgaande reizen:

14 Juni 2014 - 31 December 2014

Amerika

Landen bezocht: